משה (יעקב) פישר

משה (יעקב) פישר

October 5, 2023 0 By anonymous poster

שם : משה (יעקב) פישר
שנת לידה : 1964
מגורים אחרונים : בני ברק
מהות העבירה : פגע מינית בנערים בני 13-15
גזר דין : 6 שנות מאסר
תאריך גזר הדין : יולי 2018

סיפור אישי

משה יעקב פישר מבני ברק הוא פדופיל שעבד בתור עצמאי בניקוי ספות וריפודים. על פי כתב האישום שהוגש נגד פישר, בין החודשים אפריל ומאי 2017 הוא העסיק נערים בני 15 תמורת תשלום. את אחד הנערים הוא הכיר דרך רב הישיבה בה הוא למד. הרב קישר בין הצדדים לאחר ששמע שפישר מחפש עובדים והנער מחפש עבודה לפסח. את הנערים הנוספים הכי פישר בזמן שלקח את הנער שעבד אצלו לבילוי משותף בקארטינג בפתח תקווה ואלה התלוו לחברם. פישר נהג לבלות בחברת הקטינים ואף נהג לקנות עבורם מוצרים שונים, בין היתר בגדים, טלפון נייד, אופניים חשמליים, דברי מזון, שתיים וסיגריות. עקב העסקתם תמורת תשלום וקניית המוצרים, נרקמו בין פישר לנערים יחסי תלות, מרות ועבודה. בתקופה זו נהג פישר להסיע ברכבו את שני הנערים יחד עם חברם הקטין, שטרם מלאו לו 14, ולבצע מעשים מגונים בנערים, ברכבו ובביתו. באחת הנסיעות הוא החל לגעת בנער בן ה-15 והמשיך לעשות כן בנסיעות נוספות. הוא אף הציע לו תשלום של 1,000 שקל עבור מין אוראלי אך הקטין סירב. לקטין נוסף הוא גם הציע מין אוראלי.

במקרה אחר הסיע פישר את הנער לביתו. בשלב מסוים הוא עצר את רכבו והראה לנער סרטון פורנוגרפי ונגע בו ברגלו בניגוד לרצונו. בהמשך, התקשר אותו נער לפישר וסיפר לו כי הוא מחפש עבודה שניתן לשלבה בלימוד תורה, כי הוא מתחזק בדת, ובתגובה אמר לו פישר כי הוא “מתחזק בזין”. במקרה אחר, כשישן אחד הנערים בביתו של פישר, הוא נגע בו בניגוד ברצונו. בכתב האישום מתואר כיצד קרא לו: “בוא אליי למיטה. בוא, למה אתה בורח?”. במקרה נוסף, כשהסיע את אחד הנערים ברכבו, שוחח איתו פישר על נושאים מיניים וליטף את ירכו. הנער הזיז בתגובה את ידו של פישר. במקרה אחר, פישר אירח שניים מהנערים בדירתו, והשלושה ישבו על מיטתו וצפו בסרט. בשלב זה, ניסה פישר לחבק אחד מהנערים, שבתגובה קם והתרחק ממנו. “אתה רואה איך הוא בורח ממני?”, אמר פישר לנער הנוסף, על פי כתב האישום.

אמו של אחד הקטינים שמעה על המקרים, התלוננה במשטרה והביאה למעצרו של הפדופיל. פישר ניסה למנוע את פרסום שמו אך כבוד השופט חיותה כוחן עומר לא הסכימה לבקשה והתירה את הפרסום. פישר הורשע בשנת 2011 בעבירות חמורות שביצע בתלמידי ישיבה בני 13-16, ועל כך הוא נשפט לארבע שנות מאסר. בית המשפט אמר “אמנם מדובר בהרשעה ישנה מאוד, אך מידת דמיונה לעבירות הנדונות עתה, מקנה לה ערך משמעותי”. בית המשפט הרשיע את פישר בריבוי מעשים מגונים, חלקם תוך ניצול יחסי תלות ומרות ובמעשה הטרדה מינית. בפסק הדין נכתב “מעשיו של הנאשם נעשו לאורך כחודשיים באופן מתוכנן וחוזר, כשהוא משתמש בכלים שגילו וניסיון חייו ציידו אותו בהם, כיכולות שכנוע ומניפולציות ערמומיות. הוא טווה סביב הנערים רשת סמיכה של קורי פיתוי. הנערים לא ידעו כיצד לחלץ עצמם מהסכנה, על אף תחושות גועל וניצול שהתעוררו בהם. הנאשם ניצל את גילם של הנערים ואת יחסי העבודה”. בית המשפט גזר על פישר שש שנות מאסר בגין העבירות שביצע ומאסר על תנאי.